Какви са "Обществените нагласи към медиите и журналистиката" показва едноименно проучване, извършено от агенция "Джи Кънсалтинг" под ръководството на социолога Живко Георгиев. Изследването е направено в рамките на проекта "Медийната система и журналистическата култура в България". Той се реализира от ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и е финансиран от Фонд "Научни изследвания". Проучването е представително за населението на България във възрастовата категория 18+ г., с двустепенна гнездова извадка; обем: 1002 респондента; метод: пряко (face-to-face) полустандартизирано интервю; период: 19-31.V.2022 г.; максимално допустима стохастична грешка: ± 3.1%.
Намалява интересът към новините за политическите събития в България, но се увеличава интересът към икономическите и социалните новини, това показват данните от национално представително социологическо проучване, чийто резултати бяха обявени днес в пресклуба на БТА във Велико Търново от социолога Живко Георгиев.
Намалява интересът към новините за политическите събития в България, но се увеличава интересът към икономическите и социалните новини, това показват данните от национално представително социологическо проучване, чийто резултати бяха обявени днес в пресклуба на БТА във Велико Търново от социолога Живко Георгиев.
18 на сто от българите се сблъскват всеки ден с фалшиви новини в социалните мрежи и медиите. 74 % пък смятат, че телевизиите, радиата, вестниците и сайтовете пишат предимно за скандали, за да имат по-голяма аудитория. Горе долу такъв процент са и хората, които са убедени, че медиите в България подклаждат страхове в обществото с акценти върху убийства, войни и природни катаклизми. Това сочат данните от национално представително изследване „Обществени нагласи към медиите и журналистиката“, изготвено по проект на Великотърновския университет „Св.св. Кирил и Методий“.
Намалява интересът към новините за политическите събития в България, но се увеличава интересът към икономическите и социалните новини, това показват данните от национално представително социологическо проучване, чийто резултати бяха обявени днес в пресклуба на БТА във Велико Търново от социолога Живко Георгиев.
Силен интерес към местните и регионални новини, както и към новини и аналитични коментари от социалната и икономическата сфера отчете национално представително изследване на обществените нагласи към медиите и журналистиката. То беше изготвено в рамките на тригодишния проект “Медийната система и журналистическата култура в България” и се реализира от ВТУ “Св. св. Кирил и Методий”, с финансиране от Фонд “Научни изследвания”. В него са включени 1002 респондента на възраст над 18 години, като фокусът е поставен върху информиращата функция на медиите.
Статия на доц. д-р Иво Инджов в "Дневник" от 27.10.2021 г. В анализа са използвани материали, събрани за целите на проекта "Медийната система и журналистическата култура в България". Проектът се реализира от ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий" и е финансиран от Фонд "Научни изследвания". Заглавието е на "Дневник".