Статия на доц. д-р Иво Инджов в "Дневник" от 27.10.2021 г. В анализа са използвани материали, събрани за целите на проекта "Медийната система и журналистическата култура в България". Проектът се реализира от ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий" и е финансиран от Фонд "Научни изследвания". Заглавието е на "Дневник".
Един нов призрак броди из Европа, дори в САЩ са го видели - необходимостта от повече държава в медийната система. Световната финансова и икономическа криза от 2008 г. и пандемията от Covid-19 предизвикаха болезнени сривове на рекламния пазар. Миграцията на рекламата в интернет, където лъвският пай отива във "Фейсбук" и "Гугъл", също е придобила пандемичен характер. Един от резултатите от изтъняването на редакционните бюджети е, че усилено се попълват редиците на журналистическия прекариат. Този набор от проблеми прати в дневния ред на медийно-политическите дискусии темата за държавата като спасителен пояс за медиите.