Силен интерес към местни и регионални новини отчете национално изследване

Силен интерес към местните и регионални новини, както и към новини и аналитични коментари от социалната и икономическата сфера отчете национално представително изследване на обществените нагласи към медиите и журналистиката. То беше изготвено в рамките на тригодишния проект “Медийната система и журналистическата култура в България” и се реализира от ВТУ “Св. св. Кирил и Методий”, с финансиране от Фонд “Научни изследвания”. В него са включени 1002 респондента на възраст над 18 години, като фокусът е поставен върху информиращата функция на медиите.

Забелязва се, че българският медиен пазар в момента е силно конкурентен, като на него има над 300 телевизионни канала, множество радиа, печатни издания и социални медии, като класическите медии имат своето присъствие и в интернет, каза социологът Живко Георгиев, ръководител на екипа, извършил изследването. От всички тях потребителят изготвя свой собствен продукт, правейки личния си избор какво да гледа, слуша или чете. Изследванията показват, че телевизията е най-често избираният източник на информация, въпреки че при нея в последните години има известен спад, а интересът към социалните медии все повече се засилва. Голямо е влиянието и на това, което хората научават от приятели, роднини и колеги, които са един своего рода информационен портал.

 

Прочети още...

Контакти:
(+359) 62-618-370 

5000 Велико Търново,
ул. Т. Търновски" 2

media21journal@ts.uni-vt.bg

Бюлетин

Бъдете в крак с последните новини и актуализации