Намалява интересът към новините за политическите събития в България, но се увеличава интересът към икономическите и социалните новини, това показват данните от национално представително социологическо проучване, чийто резултати бяха обявени днес в пресклуба на БТА във Велико Търново от социолога Живко Георгиев.
Проучването е направено от агенция „Джи Кънсълтинг“, в периода 19-31 май тази година сред 1002-ма респонденти над 18-годишна възраст. Изследването е изготвено в рамките на тригодишния научно-изследователски проект „Българската медийна система и журналистическата култура в България“, съобщи неговият ръководител доц. Иво Инджов. Бенефициент на проекта, финансиран от Фонд “Научни изследвания“ е Великотърновският университет „Св.св. Кирил и Методий“.
Изследването обхваща нагласите, оценките, възприятията, навиците, устойчивите поведенчески характеристики и очакванията на хората, като фокусът е върху информиращата функция на медиите, които предлагат новинарско и аналитично съдържание, подчерта Живко Георгиев.